Tuesday, March 1, 2011

Post In Malay: Marah!

Pernah kan ter'snap' tiba-tiba? Bayangkan tengah-tengah kita buat kerja, orang lain buat sikit, tapi kita diam je. Tak ada rasa nak tegur diorang, rasa macam, ala, biarlah diorang main kat situ, bagi release tension sikit. Tak pasal-pasal kita yang tension kan? Dah lama tu diorang bising, tak reti-reti nak diam, tak reti nak consider orang lain tengah try nak khusyuk buat kerja. Payah laa macam tu kan? Dah tu, tak semena-mena datang angin masuk, tiba-tiba tengking-tengking diorang, marah gila aah...Pernah kan semua rasa macam tu?

Aku memang tak suka marah, especially depan orang ramai, depan kawan-kawan, apatah lagi depan orang yang aku tak tahu. Pernah terbayang nak maki-maki orang? Tentulah aku pernah. Macam setiap kali. Setiap kali orang berleter sikit, aku dah imagine dalam otak aku situasi aku pergi hembur dia balik. Of course laa aku terbayang-bayangkan. Nak dijadikan cerita, suatu hari ni, aku tak tahan. Walaupun nenek aku tak pesan banyak, tapi aku dengar jugak orang lain punya nenek punya pesanan kan. I snapped. Aku marah. Dah jadi, nak buat apa kan. Tapi aku takde laa pegi tengking sebut bende pelik-pelikkan...hahahaha...takde2, aku lepas aku rasa pada tahap slow, tapi aku memang rasa marah. (Harap-harap yang mendengar tu takla kecik hati)

Yesterday was not one of my best day.

Haritu jugaklah aku diberitahu tak bleh nak ambik darah dulu. Penat. Hari tu lah program Archimic terpaksa kena postponed, biarpun dah start jalan dah, speech En.Presiden dah--gara-gara sikit orang datang ke program. Tak ke sedih hati kan? Hari tu jugaklah kena hambur dalam studio. Kerja xcukup memuaskan. Lecturer cakap rasa macam nak koyak kan je (cliche sangat!). Hari tu jugaklah aku naik angin tak pasal-pasal.

Selalu ke korang nampak aku marah?



3 comments:

  1. azam kne tabah!aada sesuatu yg kita x suka dlm hidup ni,tp itu la yg kdg2 terbaik ntuk kita..ujian demi ujian yang kita lalui untuk menguji sejauh mana tahap keimanan kita..kita ada Allah,bergantung ,mengadu dan berdoa sepenuh hati pada Nya..manusia tak selalunya memahami kita...

    ReplyDelete
  2. dengan mengingati Allah,hati-hati menjadi tenang :)

    ReplyDelete
  3. thanks fatin.sekarang ni tak tau laa kenapa.cepat marah, cepat bosan, cepat malas. kadang-kadang memang rasa nak take a break.relaks sekejap.biar tenang semua. tapi bila igt kalau nak relas kena ambik jugak nanti rasa tersekat fatin. tak tau nak buat keputusan yang mana satu.

    ReplyDelete

Sharing Is Caring :)