Friday, March 4, 2011

Bebel Lagi: Kudrat Ke Mana?

Termengah-mengah ke kelas. Jalan sikit dah penat, berpeluh banyak. Sampai kelas, energy dah hampir ke zero balik. Nak recharge balik ambik masa. Dulu suka berjalan ke kelas. Macam nak berlumba berjalannya. Terkejar-kejarkan kawan yang dah jalan kat depan. Mampu lagi. Sekarang dah tak larat, serious. Tak sanggup nak jalan ngan Akram, tak nak slow him down. Bukan tak nak jalan ngan dia sama-sama dah, it's just that I don't want to weigh him down. It is not a race, but life is more important that race. And I don't want to be the stupid bastard or anyone pain-in-the-a**.

Sekarang kerja group. Ada dua group. So persaingan memang kuat. Suka tengok semua bersemangat to outrun each other, tapi betullah caranya. Takde laa yang dengki antara satu sama lain. So nampak dua-dua group semua berkumpul macam nak main rugby, sedia bertempur dekat padang. Mampus laa aku yang kurus ini -____-".

Tapi sayang, aku rasa macam kurang ocntribution dalam group. Aku rasa macam I'm the weight in the group, and with all the work to be done, I'm the additional burden. Aku tak nak menyusahkan sesiapa, memang aku tak nak. Dengan moodswing aku yang tak tentu pasal, dengan darah yang tak brape nak stabil, haish....sorry laa eh kalau aku menyusahkan korang. I really don't mean to be a burden to you hardworking people.

Mungkin mulai sekarang ni blog ni bercampur sikit bahasa dia. Bukan nak langgar language rules or anything, tapi aku rasa lagi selesa. aku bukan loh orang puteh kan..hahaha...walaupun aku bukan juga orang melayu, tapi kalo nanti aku tulis dalam bahasa Melanau payah pulak kan korang nak paham. Google translate pun tak bole pakai..haha

So aku membebel lagi -___-". Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

Sharing Is Caring :)